Оперна трупа

Солісти опери

ШТОНДА Тарас

Народний артист України

Заслужений артист України (1999), народний артист України (2008).
Народився в Києві 1 грудня 1966 року. В 1993 закінчив Київську державну консерваторію ім. П.І.Чайковського (клас Г.Сухорукової). Лауреат міжнародних вокальних конкурсів, серед яких: Міжнародний конкурс ім. Х.Гаярре (Памплона, Іспанія, 1996, 3 премія), Міжнародний конкурс ім. Ф.Віньяса (Барселона, Іспанія, 1997, 2 премія), Гран-Прі Марії Каллас (Афіни, Греція, 1997, 1 премія), Міжнародний конкурс ім. Бюль-Бюля (Баку, Азербайджан, 2000, 2 премія), Міжнародний конкурс ім. Г.Свиридова (Курск, Росія, 2001, 1 премія).
З 1992р. - соліст Національної Опери України. На сцені цього театру виконав провідні ролі басового репертуару, серед яких: Король Філіп, Великий інквізитор, Заккарія («Дон Карлос», «Набукко» Дж. Верді), Базіліо («Севільський цирульник» Дж.Россіні), Мефістофель («Фауст» Ш.Гуно), Борис Годунов та Пімен, Досіфей («Борис Годунов», «Хованщина» М.Мусоргського), Грємін, Кочубей, Король Рене, Ебн-Хакіа («Євгеній Онєгін», «Мазепа», «Іоланта» П.Чайковського), Князь Ігор, Галицький («Князь Ігор» О.Бородіна), Алеко («Алеко» Рахманінова), Тарас («Тарас Бульба» М.Лисенка), Ярослав (Ярослав Мудрий» Г.Майбороди) та інші.
В 2002 дебютував у Большому театрі Росії в партії Досіфея («Хованщина» М.Мусоргського). Серед інших ролей: Руслан («Руслан і Людмила» М.Глінки), Король Рене, Кочубей («Іоланта», «Мазепа» П.Чайковського), Борис Годунов та Пімен, («Борис Годунов», М.Мусоргського).
Тарас Штонда гастролює в Іспанії, Швейцарії, Нідерландах, Данії, Швеції, Фінляндії, Норвегії, Бельгії, Німеччині, Росії, Чехії, Сербії, Польщі, Словенії, Бразилії, Японії та інших країнах. Серед найбільш вагомих оперних виступів Досіфей («Хованщина» Мусоргського, Варшава, Польща 2002), Раймонд («Лючія ді Ламмермур» Доніцетті, Марийський, Санкт-Петербург, Росія 2003), Пімен («Борис Годунов» Мусоргського, Ковент Гарден, Лондон, Велика Британія 2006), Грємін («Євгеній Онєгін» Чайковського, Осло, Норвегія 2010-2011), Ліндорф/Коппеліус/Міракль/Дапертутто («Казки Гофмана» Оффенбаха, Мальме, Швеція 2011), Мамиров («Чародейка» Чайковського, Антверпен-Гент, Бельгія 2011), Гурнеманц («Парсіфаль» Р.Вагнера, Мальме, Швеція 2012) та інші.
Тарас Штонда постійний учасник великих міжнародних музичних фестивалів: «Пражська осінь» (Прага, Чехія 2003 та 2006), Міжнародний Шаляпінський фестиваль (Казань, Росія 2006), Міжнародний фестиваль в Любляні (Словенія 2007), Міжнародний оперний фестиваль Савонлінна (Фінляндія 2007) та інші. Співак часто виступає в ораторіальному та камерному жанрах: Реквієм Дж.Верді (Мадрид, Барселона, Сантандер 1997; Амстердам («Концертгебау»), Гаага, Утрехт, Роттердам 2000, 2008); Дев'ята симфонія Л.Бетховена (Страсбург 1999; Ріо-де-Жанейро, Сан-Паулу 1999), Симфонія № 13 Д.Шостаковича (Великий зал Московської консерваторії 2001, диригент — В. Федосєєв; Варшавська філармонія 2003; Бонн («Бетховенхаллє») 2005); Симфонія № 14 Шостаковича (Турку, Фінляндія, 2009).
В репертуарі співака камерні твори П.Чайковського, С.Рахманінова, М.Глінки, М.Мусоргського, О.Бородіна, О.Даргомижського, Г.Свиридова, Ф.Шуберта, Р.Шумана, Ж.Массне, Й.Брамса, М. Лисенка, А.Кос-Анатольського, П.Майбороди, О.Білаша та багатьох інших авторів.
Тарас Штонда часто виступає з сольними програмами в Україні та за кордоном, зокрема, в Іспанії, Швейцарії, Данії, Норвегії, Росії. Співак записав компакт-диски: «Руслан та Людмила» (Руслан) Большой театр, Росія, «Пентатон», Нідерланди, 2003, дир. А.Ведерніков, 13 і 14 симфонії Шостаковича з Бетховенським оркестром, Бонн, Германия, 2005-2006, дир. - Р. Кофман, «Перлини романсу» з Анастасією Тітович, ф-но, Київ Україна, 2009.


"The big high-light in the performance was the Ukranian base Taras Shtonda as Prince Gremin. That was wonderful. I dont remember to have heard such a wonderful singer in that role since Kurt Moll in Paris some 30 years ago. I can recommend Taras Shtonda to sing that role every where in the world.  I would like him back in Oslo for King Filip in Don Carlos. That might be wonderful, powerfull and extraordinay."
Джерело: http://www.kulturkompasset.com, Henning Høholt, 12.16.2010.

"Треба відзначити, адже це вражає, Великого інквізитора Тараса Штонди, одного з цих слав’янських басів, яким властиві нескінченна глибина і вражаючий об’єм. Він співає провідні басові ролі в Києві та в Большому театрі і його Великий інквізитор особливо вирізняється: сцена з Філіпом досконало підкреслила два відтінки басу (один, Папе, більш світлий, тоді як інший – дуже темний) і була могутньо проведена не лише маестро Зубіном Мета за пультом, але й двома артистами на сцені, що змагалися в силі звуку і напруження".
Джерело: http://wanderer.blog.lemonde.fr/tag/bayerische-staatsoper/


"Вихід Тараса Штонди в ролі Великого інквізитора і наступний дует стали ще однією вершиною вечора. Те, як Штонда своєю присутністю на сцені і темрявою свого басу поставив на коліна спочатку Короля, а потім, в кінці четвертого акту, бунтуючий народ, також є великим театром".
Джерело: http://www.omm.de/veranstaltungen/festspiele2013/M-2013-don-carlo.html


"Его можно назвать «слугой двух господ», потому что трудно сказать, где лучше проявил себя Штонда — то ли в оперной, то ли в камерной сфере исполнения. Он также замечательно создает на сцене образы оперных героев и демонстрирует умение передать все тонкости камерно-вокальных миниатюр. Хотя главное амплуа Тараса Штонды — оперное пение, потому что голос у него сильный и он достойно продолжает лучшие традиции украинских басов: Ивана Паторжинского, Бориса Гмыри, Анатолия Кочерги. Радует, что этот успешный артист, который гастролирует по миру, прославляя украинскую вокальную школу и своего педагога профессора Галину Сухорукову, плодотворно работает в Большом театре, у себя дома и дальше возрождает славные традиции камерных музыкальных вечеров, что в последнее время несколько подзабылось."
Джерело: газета "День", Людмила Кучеренко, 18.05.2006.


"...властные, местами зловещие интонации выходили у певца превосходно. В мощи и уверенности звучания Штонда также сделал превосходную заявку на вагнеровский репертуар: такое было впечатление, что партия грозного бога — самая обычная, естественная территория для вокалиста, словно место его службы не киевский театр, а труппа где-нибудь в Германии или Австрии. Но не только «громы и молнии» в арсенале у певца: он может петь хотя и властно, но мягко, даже сердечно и проникновенно".

 
Татьяна Петровская, http://belcanto.ru (10.06.2013.)



Яндекс.Метрика